Wednesday, February 22, 2012

Assalamuakum

Cikgu Jamaliah

Seni Visual~~ pandai ke?

My student 3 sp 3

My student ~~ 3 sp 3

(^_^)

Alhamdullah, tamat sudah ak sebagai student ijazah di UKM. Berat hati untuk berpisah dengan kawan-kawan tapi kan daya masing-masing ada haluan kerjaya masing-masing. Rindu kat kawan-kawan aku. Ok,cakap pasal kerjaya ni alhamdullah rezeki ada ~~ cikgu ganti~~ baru seminggu habis stady ak dapat tawaran jadi ~~ cikgu ganti~~ di Sekolah Menengah Binjal di kampung aku kemaman. Mula-mula tu terkejut gak la sebab dapatkan, dulu pernah mintak masa habis diploma tapi belum rezeki lagi time tu. HIhihi. so bila dah dapat jadi takut lak sebab nak ken ajar ajar ank orang kan kalu adik-adik sendiri leh makan penampor~~ senang jer~~ hihi. Ni anak orang~~parah~~ sebab takut xpasal2 kita kena makan penmpor dari parent dorg. Sekolah dulu dengan sekarang dah lain, igt lagi kalu dulu time nak daftar mak aku selalu pesan kata cikgu " cikgu tlg tgk-tgkkan ank saya, kalu nakal cubit,rotan,tarik je telinga,malas buat keje sekolah ke" aku pon time tu telan air liur~~ takutan ~~ sekarang ni mak ayah dah berani serang cikgu kalu cubit,rotan anak dia, siap ada yang parents dia datang nak pukul cikgu ~ astagfiruallah~ Jauh beza sekarang. Cam ne kita nak didik generasi akan datang kalu ibu bapa tak dapat bagi kerjasama dengan baik. Eh Eh... dh pandai ak bersyarah hehehe, kadang-kadang apa yang terjadi depan mata buat kita berfikir macam-macam yang terjadi dengan masalah ibu bapa, murid dan CIKGU tu sendiri. Aku pon tak la perfect sgt~~ bukan pengawas k ~~ hihi tapi rasanya tanggungjawab sebagai cikgu ni sangat mulia dan berat tanggungjawab, sekali kita salah didik hanya tuhan je tau apa yang kita dapat.. So pengajarannya xkisah la keje pe yang kita buat please la ikhlas, kita tak rugi pon.

No comments:

Post a Comment